tisdag 29 november 2011

day two!

Idag kändes de jätte mycket bättre på praktiken =) för de första fick jag reda på att jag slutae 15.00 istället för 17.00 på tisdagar och onsdagar :D går bara till 17 på måndagar och torsdagar :D sen är jag ju i skolan på fredagar men inte denna veckan för då är jag ledig :D så himla skönt! Sen för de andra var jag i kondis hela dagen så hade roligt =) Är två tjejer där, Jessica och Anna, as roligt :D gillar jessica lite mer för hon är mer chill typ :D de är lite jobbigt när jessica säger att jag ska göra nåt, så kommer anna och säger "nej, men så ska du väl inte göra! gör såhär istället :D" så kommer jessica ba "gör såhär istället :D hahahah" 

så jävla roligt :D men de funkar där med! Idag har jag lärt mig spritsa bättre och lite såna där nödvändigheter =) 

Jag har även gjort detta ;o 
  • Päronbiskvier (en plåt)
  • chokladbiskvier (3 plåtar)
  • lussekatter (30 plåtar) 
  • kärleksmums (tre plåtar)
  • förberett bottnarna och fyllningen till Mazariner, polyneer, toscakakor =) typ 3 plåtar av varje :D 
Nu kommer jag inte på något mer men nåt är de säkert! (btw var mina thekakor jag gjorde igår as goda, mamma köpte en påse så åt en till lunch idag :D) (det var as gott med lunch idag också, köttfärs och ris, man orkade helt plötsligt så mke mer ;)) 

efter praktiken idag, när jag släppt av älskling vid tåget,  så köpte jag en julklapp =) 

fin va? ;) Nu vill hon allt veta vad de är i :D 

Så här ser de ut i bageriet =) på ena sidan av mitten bänken där alla sticken står :D (stick är sånt man stoppar i plåtarna i .. )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar