måndag 28 november 2011

knäppt

helt plötsligt hoppade min mobil igång som internet igen när den inte funkat på hela helgen haha =) var uppe hos tre efter praktiken och fixat sticket som var super segt så laddade jag mobilen i datorn och vips så hoppade mobilen igång med haha :D

Praktiken var rolig idag =) alla som jobbade där var roliga och man kände sig välkommen, sen visst att man känner sig dum första dagen när man inte hänger med i deras super snabba tempo och känner sig as seg och så, men de är en annan femma! Har bara vart där en dag så såsmåningom lär jag komma in i de lite mer och känna mig mer till nytta än som en dålig praktikant =) 
Jag har bakat thekakor idag som mamma köpte, även gjort degen till formfranska och lagt dom i formarna när dom kom ut ur den gigantiska maskinen som delar och väger och formar degen, helt sjukt stor maskin som går enda upp i taket! Sen har jag även bakat frallor. När de stormar ur frallmaskinen 2 x 2 x 2 osv på rullband i bredd och man ska lägga de 4x5 på plåtar och sen byta plåt och dessutom rulla de i havregryn så känner man stressen haha! 
after lunch fick jag gå ut i kondis (där ska jag vara hela dagen imorgon också) så fick jag göra chokladbollar och rulla i strössel, pärlsocker och kokos. Jag gjorde dammsugare och doppade ändarna i choklad samt hackade och smetade på fyllning i dammsugare! Allt kul så som bakelser och sånt gör de på morgonen så de får jag förmodligen prova på imorgon =) 

Jag är fortfarande lite klyven över allt men antar att jag kommer tycka de är roligt när jag mer kommit in i de! 
kan tyvärr inte ta bilder så jag får ta några roliga som jag och mammi tagit på photobooth =) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar